Pierwszy raz na Limes Mundi
Niniejszy tekst dedykowany jest dla osób, które pierwszy raz pojawiają się na Limes Mundi, ale stałym bywalcom też nie zaszkodzi się z nim zapoznać.
Drogi graczu! Bardzo się cieszymy, że postanowiłeś spróbować swoich sił na Limes Mundi. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci odpowiednio przygotować się i nastawić do gry.
1. Bądź punktualny
Gra zawsze ma wyznaczony harmonogram, którego bezwzględnie przestrzegamy. Limes Mundi jest grą bez obsuw. Startujemy i kończymy punktualnie. Radzimy także uczestniczyć w zabawie od pierwszego dnia i pierwszej godziny. Z doświadczenia wiemy, że graczom którzy dołączają do nas dopiero w piątek/sobotę, trudniej jest się zaaklimatyzować i nadążyć za rozpędzoną już fabułą.
2. Finał
Każda gra kończy się wspólnym finałem, który startuje w sobotę o północy. Jest to duża, grupowa scena, przygotowana dla każdego i stanowiąca podsumowanie lub zamknięcie wątku głównego. Nastaw się na uczestnictwo w dużym przedsięwzięciu, które wymaga od uczestników zdyscyplinowania i intensywnego odgrywania.
3. Cel gry
Limes Mundi jest grą, której nie da się wygrać, która nie przydziela PDków i nie promuje bezwzględnego nacisku na rozwiązywanie questów. To co możesz z niej wyciągnąć to wspaniałe sceny, emocje i rozsmakowanie w świecie. Nastaw się na odgrywanie nie na wygrywanie.
4. Śmierć
Mistrzowie Gry pilnują by Limes Mundi nie obfitował w bezsensowną śmierć. Oznacza to, że gracz tym chętniej może angażować się w trudne i karkołomne zadania. Oczywiście śmierć na Limes Mundi jest, a postaci giną. Dbamy jednak by zawsze śmierć ta była spektakularna i sensowna dla fabuły, a nie wynikająca z brzydkiego „plecojebstwa”. Jeśli pierwszym i jedynym rozwiązaniem problemu jaki przed Tobą stawia gra, jest pomysł na zabicie czyjeś postaci, pomyśl jeszcze raz. Jeśli nie umiesz wymyślić nic innego, Limes Mundi nie jest dla Ciebie.
5. Długofalowość
Nie szastanie śmiercią ma na celu między innymi nastawienie na długofalowość i dynamiczność postaci, jakie żyją w świecie Limes Mundi. Twórz i myśl o swojej postaci tak, by wpasować się w świat gry na lata. Daj się wciągnąć Żmudzi i nie próbuj uciekać – ona i tak Cię pochłonie.
6. Walka
Mechanika i realia świata podpowiadają, że walka na Limes Mundi jest chlebem powszednim. Nic bardziej mylnego. Broń wyciągana jest dla zrobienia odpowiedniego wrażenia lub wyprowadzenia terroru, nie zaś do regularnych bitek, znanych z innych larpów terenowych. Nie oznacza to, że pojedynki czy mniejsze starcia się nie pojawiają, zwracamy jednak uwagę, że zdarza się to rzadko. Jeśli już musisz walczyć, pamiętaj by Twoja walka dalej była grą i to grą fairplay, którą czasem ciekawiej jest przegrać niż wygrać.
7. MG
Każdy MG fabularny w sposób aktywny będzie uczestniczył w Twojej grze. Czasem będzie tylko narratorem, czasem inną postacią, czasem myślą. Jeśli chcesz coś z nim ustalić, staraj się to robić bez wychodzenia z gry.
8. Offtop
czyli wychodzenie z roli, rozmawianie o czymś niezwiązanym z grą, nie ustami Twojej postaci, jest niedopuszczalne. Jeśli się pojawi, to dlatego, że przeczytałeś ten akapit i postanowiłeś go zignorować. Jeśli nie umiesz grać bez offtopu Limes Mundi nie jest dla Ciebie.
9. Stroje
Limes Mundi nie jest rekonstrukcją Nie oczekujemy od Ciebie strojów historycznych. Liczymy jedynie, że przyłożysz się, aby wyglądać adekwatnie. Jak? Obejrzyj galerię zdjęć i spróbuj zorganizować sobie coś podobnego. W razie czego zawsze możesz zapytać MG o radę.
10. Odprawa
Ostateczny kształt Twojej odprawy (questów i zahaczek) pojawi się na 2-3 dni przed grą. Nastaw się na to, że będziesz dysponował dużą ilością informacji, ale musisz się uzbroić w cierpliwość w oczekiwaniu na nie. Oczywiście im szybciej stworzysz i zgłosisz postać tym bardziej ułatwisz nam pracę.